.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همايش "نكوداشت آيت‌الله امينيان" در گيلان برگزار شد
همايش نكوداشت آيت الله امينيان با هدف ارج نهادن مقام علم و معنويت و شناساندن اين انديشمند بزرگ و به مناسبت گراميداشت دوازدهم ارديبهشت روز معلم و شهادت آيت‌الله استاد مرتضي مطهري برگزار شد.

همايش نكوداشت "آيت الله مختار امينيان" روز پنجشنبه در سالن شهيد مطهري دانشكده كشاورزي دانشگاه گيلان برگزار شد.

همايش ياد شده از سوي دانشگاه گيلان، علوم پزشكي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت، واحد لاهيجان و با همكاري اداره كل اوقاف و امور خيريه گيلان، ارشاد و فرهنگ اسلامي، تبليغات اسلامي و صدا و سيماي مركز استان برگزار شد.

همايش نكوداشت آيت الله امينيان با هدف ارج نهادن مقام علم و معنويت و شناساندن اين انديشمند بزرگ و به مناسبت گراميداشت دوازدهم ارديبهشت روز معلم و شهادت آيت‌الله استاد مرتضي مطهري برگزار شد.

رييس دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي گيلان گفت: حضرت آيت‌الله امينيان يكي از فقهاي بزرگ، انديشمند و بسيارمورد توجه حوزه علميه قم در قبل از انقلاب بود.

حجت‌الاسلام والمسلمين "محمد اسمعيل زاد" در حاشيه برگزاري اين همايش به خبرنگار ايرنا، افزود: شخصيت آيت‌الله امينيان شخصيتي ويژه است، اين بزرگوار در قبل از انقلاب يكي از بزرگان حوزه بود كه به درجه اجتهاد نايل شد.

وي اظهار داشت: اين شخصيت به عنوان يكي از مدرسان بزرگ سطح عالي، كرسي هاي مهم درسي را در قبل از انقلاب در حوزه علميه قم داشت.

وي گفت: آيت الله امينيان ابداع‌كننده درس اصول فقه و منطق مظفر در قم بود كه در زمان حاضر، به عنوان بهترين كتاب درسي استفاده مي‌شود.

مسوول نهادنمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي گيلان افزود:
اين شخصيت علمي سالهادر راه تعليم، تعلم، علم آموزي و تربيت شاگردان زحمت كشيد.

وي خاطر نشان كرد: به همين دليل دانشگاهيان گيلان وظيفه خود دانستند كه از اين استاد فرزانه تجليل به عمل آورند.

وي همچنين از چاپ كتابهاي حضرت آيت الله امينيان خبر داد و اضافه كرد:
چاپ كتابهاي ايشان از برنامه‌هاي ما است.

دراين همايش پيام حجت‌الاسلام والمسلمين "محمد محمديان" رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاههاي كشور قرائت شد.

در اين پيام آمده است: برپايي نكوداشت آيت الله امينيان استاد فرهيخته و ارجمند حوزه و دانشگاه، يادآور تلاش مجدانه براي توسعه، پيشرفت و دغدغه مستمر در فرهنگي اسلامي خواهد بود.

دراين پيام افزوده شده: امروز جامعه علمي و فرهنگي ايران اسلامي به وجود چنين انديشمنداني به خود مي‌بالد، كه اين انديشه درخشان تر از پيش در فتح قله‌هاي علمي تجلي دارد.

در اين پيام آمده‌است: اهتمام به آنچه اين بزرگوار و ديگر اهالي فضل و معرفت پديد آوردند براي نسل حقيقت جو و فرهيخته امروز برآورنده معناي نويني خواهد بود از تلاش عالمان، استادان و محققان بزرگواري كه در اين راه گام برداشته‌اند.

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاههاي كشور در پيام خود از اقدام شايسته جامعه دانشگاهي استان گيلان و از تلاش ارزنده خانواده اين نهاد در برگزاري اين نكوداشت تشكر كرد.

پخش كليپ در رابطه با مصاحبه‌هاي انجام گرفته با شاگردان و همدرسي‌هاي آيت الله امينيان در رابطه با شخصيت وي از جمله برنامه‌هاي اين همايش است.

آيت الله امينيان در سال ‪ ۱۳۰۵‬هجري شمسي در روستاي فتيده لنگرود چشم به جهان گشود و در سال ‪ ۱۳۲۳‬وارد حوزه علميه قم شد.

اين بزرگوار در زمان حاضر مدرس دانشگاه آزاد اسلامي لاهيجان و حوزه علميه آستانه اشرفيه است.

وي رييس حوزه علميه شهرستان آستانه اشرفيه، امام جمعه اين شهرستان و نماينده مردم گيلان در خبرگان رهبري است.

دراين مراسم نكوداشت آيت الله "زين العابدين قرباني" نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت، "روح الله قهرماني چابك" استاندار گيلان و جمعي از مديران دستگاههاي اجرايي استان گيلان و جمعي از طلاب حضور داشت


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.